Kundsupport/Servicedesk

Brinner du för supportfrågor, problemlösning och kundservice? Har du ett tekniskt intresse och vill leverera kvalitativ service? Sök och bli Nationalencyklopedins nästa stjärnmedarbetare!

Om tjänsten

Den här tjänsten är en direktrekrytering vilket innebär att rekryteringsprocessen sker genom Bravura och du anställs direkt hos NE.

Om företaget

NE Nationalencyklopedin är ett av Sveriges mest ansedda kunskapsföretag och erbjuder digitala kunskapstjänster till en majoritet av Sveriges skolor, universitet samt bibliotek, såväl små som stora företag, public service, myndigheter och annan offentlig verksamhet. Vi arbetar också med digitala läromedel, från lågstadiet till gymnasiet.

Kulturen är pragmatisk, prestigelös och vi älskar feedback för att utvecklas. Hos oss jobbar människor med mycket energi och höga krav på kvalitet och trovärdighet. Det balanserar vi med upptäckarlust och modet att våga ta risker för att fortsätta ligga i topp och skapa en briljant produkt. Vi tror på styrkan hos våra anställda och strävar alla efter att utveckla NE. Och oss själva.

På NE ses mångfald bland personalen som en superkraft och en förutsättning för vår utveckling framåt! Vi gillar olika och strävar efter en jämn fördelning på vår arbetsplats.

NE Nationalencyklopedin har en stolt historia och en lika spännande framtid.

Arbetsuppgifter

NE har nyligen börjat arbeta med ett nytt system och söker nu en teknisk kundsupport som vill ta sig an nästa utmaning. I rollen ansvarar du primärt för kunddialogen gällande kontoprovisionering som sker via G-Suite och Microsoft SDS. Här agerar du rådgivande och guidar kunderna i deras övergång till det nya systemet. Vidare ansvarar du för att svara på kunders frågor via telefon och mejl kopplat till användningen av företagets produkter. Utöver det startar du projektgrupper för digitala workshops och utbildningar för att förbättra användarupplevelsen hos kunderna. Du ingår i ett team bestående av fem kollegor i supportorganisationen och har även mycket kontakt med sälj och marknad.

Utbildning, erfarenhet och personliga egenskaper

• Gymnasieutbildning, meriterande med inriktning mot IT
• Tidigare erfarenhet av att jobba med kunder, företrädesvis inom mjukvarusupport
• Goda datorkunskaper och erfarenhet av att arbeta i affärssystem, Microsoft och Google (meriterande)
• Goda kunskaper i svenska och engelska

Vi söker dig med teknisk fallenhet och som är lättlärd, engagerad samt brinner för support och service. Som person är du hjälpsam och du ställer alltid upp för att stötta andra, oavsett om det ingår i dina arbetsuppgifter eller inte. Du trivs med varierande arbetsuppgifter som kan ändras från dag till dag och har viljan att anpassa ditt arbetssätt utifrån behov samt förutsättningar. Därtill har du ett effektivt och strukturerat arbetssätt samt hög social kompetens. Stor vikt läggs vid personliga egenskaper och intresse för tjänsten.

Övrig information

Start: Omgående
Plats: Malmö
Lön: Enligt överenskommelse