1. marketing

    marketing (engelska), detsamma som marknadsföring.
  2. marketing

    marketing [ma´k-] subst. ~en ORDLED: mark-et-ing-en
    Svensk ordbok
  3. marketing management

    marketing management (engelska), begrepp som avser ett företags planering, styrning och uppföljning av sin marknadsföringsfunktion, speciellt i fråga om formulering och genomförande av marknadsföringsmål, strategier och program.
  4. marknadsföring

    marknadsföring, dels en funktion i företag och organisationer, dels en deldisciplin inom ämnet företagsekonomi.
  5. influerare

    influerare, person som aktivt försöker påverka sin omgivning, främst via sociala medier och huvudsakligen i syfte att påverka konsumtionsattityder och köpbeteenden.

  6. direktmarknadsföring

    direktmarknadsföring, amerikansk engelska direct marketing, DM, marknadsföringsmetoder genom vilka säljare försöker komma i direkt kontakt med köpare.

  7. Philip Kotler

    Kotler, Philip, född 1931, amerikansk marknadsföringsexpert, professor vid Kellogg Graduate School of Management, Northwestern University, Illinois, sedan 1967.
  8. Micael Dahlén

    Dahlén, Micael, född 1973, ekonom och författare, sedan 2008 professor vid Handelshögskolan i Stockholm.
  9. management

    management, anglosaxiskt begrepp som i Sverige används dels i betydelsen företagsledning, dels som ett allmänt begrepp för ledning, skötsel och styrning av en verksamhet.
  10. Gösta Mickwitz

    Mickwitz, Gösta, 1917–2003, finländsk nationalekonom, professor vid Svenska handelshögskolan i Helsingfors 1962–76 samt vid Helsingfors universitet 1960–62 och 1976–84.