-
marknadsföring
marknadsföring, dels en funktion i företag och organisationer, dels en deldisciplin inom ämnet företagsekonomi. -
marknadsföringslagen
marknadsföringslagen, MFL, lag med syfte att främja konsumenternas och näringslivets intressen i samband med marknadsföring av produkter och att motverka marknadsföring som är otillbörlig mot konsumenter och näringsidkare.
-
global marknadsföring
global marknadsföring, form av internationell marknadsföring där företagen är globalt inriktade avseende sin strategiutveckling och dess genomförande. -
intern marknadsföring
intern marknadsföring, marknadsföring som riktas inåt ett företag, till personalen. -
e-marknadsföring
e-marknadsföring, detsamma som Internetmarknadsföring. -
otillbörlig marknadsföring
otillbörlig marknadsföring, vilseledande marknadsföring, brott som strider mot god affärssed eller är otillbörlig på annat sätt. -
vilseledande marknadsföring
vilseledande marknadsföring, detsamma som otillbörlig marknadsföring. -
industriell marknadsföring
industriell marknadsföring, detsamma som business to business. -
internationell marknadsföring
internationell marknadsföring,marknadsföringsaktiviteter som överskrider nationsgränser. -
marknadsföring av producentvaror
marknadsföring av producentvaror, detsamma som business to business.