Ladda ner guiden här

Vi tycker precis som du att det är viktigt med allas lika värde och att alla elever på skolan får känna sig respekterade och trygga. Vi hoppas att du genom guiden får några konkreta tips på hur du kan arbeta med HBTQI-frågor i skolan och praktiska verktyg att ta med dig in i klassrummet. Gudien är framtagen av Edward Summanen socionom, genusvetare och författare.

För att ta del av guiden ber vi dig fylla i formuläret. Efter det får du guiden skickad till din mejladress.

Ladda ner guiden här

Om Edward Summanen

Fotograf: Hugo Thambert

Jag är socionom, genusvetare och författare som har arbetat med frågor som rör unga HBTQI-personers (homosexuella, bisexuella, transpersoners, queera och/eller intersexpersoners) rättigheter och hälsa sedan 2008. Många unga jag mött har tillhört en grupp som vi talar för lite om: barn och unga som funderar kring den egna sexualiteten eller könsidentiteten och där mycket tid går åt till att försöka klura ut vem man själv är.

Jag har både arbetat direkt med barn och unga, till exempel på en fritidsgård för unga HBTQI-personer och som kurator på stödmejl för transpersoner, och med att ta fram enkäter för unga, skapa kampanjer, skriva metodmaterial, följa forskning och sitta med i olika nätverk.